Najnowsze wiadomości

HARLEY-DAVIDSON ROZPOCZYNA REWOLUCJĘ BIG TWIN CUSTOM

07 wrzesień 2017

HARLEY-DAVIDSON ROZPOCZYNA REWOLUCJĘ  BIG TWIN CUSTOM

Kontakt:

Największy w historii projekt rozwoju produktu Harley-Davidson ® rozpoczyna 115. rok funkcjonowania firmy z zupełnie nowymi motocyklami Fat Boy, ® Heritage Classic, Low Rider, ® Softail Slim, ® Deluxe, Breakout, ® Fat Bob ® and Street Bob ® i Street Bob.

  • Osiem zupełnie nowych motocykli custom Softail® przygotowanych na rok 2018

· Wszystkie z sztywniejszą, lżejszą, stalową ramą i wahaczem oraz najwyższej klasy zawieszeniem przednim i tylnym

  • Napędzane nowym silnikiem Milwaukee-Eight® 107, z dostępną opcją 114

· Oryginalny styl i nowoczesna sylwetka łączą unikatowy i zachwycający zarazem wygląd

Aby świętować 115. rocznicę Harley-Davidson® firma rozpoczyna całkowitą rewolucję custom: Osiem całkowicie nowych modeli Softail ®, które łączą osiągi linii Dyna® i niezrównany styl custom linii Softail.

Zaprojektowane w ramach największego Projektu Rozwoju Produktu w historii firmy, nowe motocykle mają sztywniejszą i zdecydowanie lżejszą ramę zbudowaną po to, aby ujarzmić wysoki moment obrotowy nowych silników Milwaukee-Eight® 107 i 114 z dwoma wałkami wyrównoważającymi.

Z wysokiej klasy zawieszeniem przednim z technologią Dual Bending Valve i łatwo regulowanym ukrytym tylnym amortyzatorem modele Softail 2018 o agresywnym stylu są szybsze, lżejsze i mają lepszą przyczepność niż którykolwiek z poprzedników Big Twin Cruiser.

Paul James , kierownik ds. oferty produktów, Harley-Davidson Motor Company:

„Nowe modele Softail są wynikiem największego programu badań i rozwoju w historii firmy. Tysiące godzin badań i prób pozwoliło zaprojektować nowe motocykle typu cruiser zupełnie od zera. Skupialiśmy się na wyniesieniu wrażeń kierowcy na wyższy poziom, na którym autentyzm, dziedzictwo i dusza spotykają się z najnowszą technologią. A to wszystko po to, aby zapewnić takie doznania z jazdy, których musisz doświadczyć, aby w nie uwierzyć”.

Łącząc historię firmy Harley-Davidson, autentyzm i DNA stylu ze współczesnością, osiem nowych modeli Softail oferuje zupełnie nowy wygląd, które zdecydowanie różnią się od poprzedników oraz od siebie nawzajem. Dzięki nowej podstawowej stylistyce, wygodzie i osiągom nowa generacja fabrycznych custom cruiserów jest gotowa, aby motocykliści poszli jeszcze dalej w ich personalizacji.

Brad Richards , wiceprezes ds. stylistyki i projektowania, Harley-Davidson Motor Company:

„Autentyczność projektów Harley-Davidson wynika z dbałości o szczegóły od początku do końca — ‘ciężko je wykonać i ciężko skopiować’. Motocykle Harley-Davidson nie są zwykłym towarem na sprzedaż; są przekazywane z pokolenia na pokolenie. Przyglądamy się każdej śrubce i nakrętce motocykla, wszystkim wykończeniom i wszystkim najmniejszym detalom. Nowa rama Softail to dzieło sztuki, a czym dłużej jeździsz motocyklem, tym piękniejsza się staje. Jej konstrukcja to efekt pracy zespołowej, której wymagają nasze procesy definiowania stylu i projektowania”.

NOWE PODWOZIE, rama/wahacz i WYSOKIEJ JAKOŚCI ZAWIESZENIE

Prowadzenie motocykla Softail wkracza w nową erę z lżejszą, mocniejszą ramą, która wynosi elementy ozdobne i funkcjonalne na zupełnie nowy poziom, zachowując jednocześnie klasyczny wygląd hardtail i zapewniając zupełnie współczesny komfort jazdy. Zalety nowego podwozia obejmują zwiększone przechyły boczne wielu modeli, lepsze składanie się w zakrętach, lepsze przyspieszenie, zrywność, lekkość i łatwiejsze podniesienie z podpórki bocznej niż w poprzednich modelach.

Nowa, sztywna rama rurowa ze stali niestopowej stanowi bazę podwozia Softail 2018, a w połączeniu z wahaczem znacznie zwiększa sztywność podwozia. Rama jest o 65% sztywniejsza niż dotychczasowa konstrukcja Softail, co prowadzi do wzrostu sztywności podwozia o 34%. Jej konstrukcja pozwala także ograniczyć złożoność dzięki zmniejszeniu o 50% liczby elementów i o 22% liczby spawów.

Model jest wyposażony w dwa unikatowe wahacze, jeden dla wąskich, a drugi dla szerokich opon tylnych. Szerokie podwozie jest o 5,89 kg (15%) lżejsze, a wąskie — o 8,16 kg (20%). Wahacz przekazuje ruch tylnego koła do amortyzatora zamocowanego pod siodłem, zachowując czyste, klasyczne linie ramy hardtail.

Zupełnie nowe, wysokiej klasy zawieszenie przednie z technologią Dual Bending Valve — po raz pierwszy zastosowane w modelach touring 2017 — zapewnia skuteczność tłumienia podobną do widelca typu cartridge, ale o ulepszonej, szybciej reagującej charakterystyce tłumienia. Jest zoptymalizowane zarówno pod kątem spokojnej jazdy jak również szybkiego pokonywania kilometrów ze skokiem 130 mm. Zmienione odchylenie osi skrętu i ciąg również zwiększają właściwości jezdne.

Nowe zawieszenie tylne z amortyzatorem monoshock zachowuje klasyczny wygląd hardtail, podczas gdy przebudowana geometria poprawia jakość, przyczepność i kontrolę jazdy. Łatwo regulowane napięcie wstępne sprężyny w zakresie do 217 kg zwiększa komfort dla pasażera i optymalizuje prowadzenie.

Zupełnie nowe modele Softail są do 17 kg lżejsze niż poprzednie, oferują lepszą relację mocy do masy, która zapewnia jeszcze lepsze przyspieszenie, skuteczniejsze hamowanie i większą dynamikę podczas pokonywania zakrętów połączoną ze zwiększonym przechyłem bocznym wielu modeli. Niektóre modele są wyposażone w nowe opony, zaprojektowane specjalnie do nowego podwozia Softail. Ich zoptymalizowana konstrukcja i ulepszona budowa zapewniają pewność jazdy i długie przebiegi we wszystkich warunkach. Nowa konstrukcja siodła i wykorzystane materiały gwarantują lepsze dopasowanie dla szerszego grona motocyklistów i większy komfort jazdy.

NOWY UKŁAD NAPĘDOWY Z DWOMA WARIANTAMI POJEMNOŚCI SKOKOWEJ

We wszystkich modelach Softail 2018 tętno bije w nowym rytmie dzięki najpotężniejszym silnikom kiedykolwiek montowanym w motocyklach Harley-Davidson Big Twin Cruiser — nowym Milwaukee-Eight™ 107 i 114 V-Twin. Silniki Milwaukee-Eight zachowują legendarne, 45-stopniowe rozchylenie cylindrów V-Twin. Szeroko rozstawione cylindry schodzą się ku dołowi przez zastosowanie pojedynczego wałka rozrządu, co nadaje motocyklowi bardziej muskularny wygląd.

Wzmocnione punkty mocowania w nowej ramie Softail pozwalają ciasno osadzić sinik, co zwiększa sztywność podwozia. Silniki Milwaukee-Eight dla modeli Softail mają również ulepszony układ wyrównoważający z podwójnymi wałkami, który zmniejsza drgania silnika, zachowując charakterystyczne dla Harley-Davidson odczucia z jazdy. Słynny warkot silnika Harley-Davidson zdradza moc jednostki dzięki zredukowanym odgłosom mechanicznym i ssania.

Dostępne są dwie pojemności:

Milwaukee-Eight™ 107

(107 CID; 1745 cm3) standardowy we wszystkich modelach

• średnica cylindra 100 mm i skok 111,1 mm ze stopniem sprężania 10,0:1

• 0-100 km/h — 10% lepsze przyspieszenie niż w silniku High Output Twin Cam 103

• 100-130 km/h / 5. bieg — 16% lepsze przyspieszenie niż w silniku High Output Twin Cam 103

Milwaukee-Eight™ 114

(114 CID; 1868 cm) opcja

• Dostępny w czterech modelach: Fat Bob 114, Fat Boy 114, Breakout 114, Heritage Classic 114

• średnica cylindra 102mm i skok 114,3mm ze stopniem sprężania 10.5:1

• Wlot powietrza z grafiką i emblematami 114

• Układ ABS w standardzie

• 0-100 km/h — 9% lepsze przyspieszenie niż Milwaukee-Eight 107

• 100-130 km/h / 5. bieg — 13% lepsze przyspieszenie niż Milwaukee-Eight 107

OSIEM NOWYCH MODELI SOFTAIL I ICH NAJWAŻNIEJSZE CECHY

Fat Boy®

Legendarny motocykl Fat Boy, który zdefiniował współczesny styl custom i o dekady wyprzedził sam siebie. Podrasowane i ulepszone wykończenia z satynowego chromu tworzą odważny, masywny charakter ukazujący potężny silnik i nowy, lepszy komfort jazdy i prowadzenie.

• Agresywna sylwetka walca i stylistyka przodu

- Nowoczesna interpretacja klasycznej gondoli reflektora

- Opona przednia o szerokości 160 mm, najszersza w historii produkcji modeli Harley-Davidson, osłania pełne koło przednie Lakester

• 16 kg niższa waga niż w poprzednim modelu

• Układ ABS w standardzie

• Opona tylna o szerokości 240 mm z pełnym kołem tylnym Lakester

• Opcjonalnie: Silnik Milwaukee Eight 114

Heritage Classic

Elementy stylistyki nawiązują do mrocznego stylu klasycznych modeli Harley-Davidson z lat 50., do którego wprowadzono nowoczesne akcenty.

• Nowa zdejmowana szyba przednia

• Nowe, mocne, zamykane, uszczelnione, wodoodporne kufry

• Wyższe zawieszenie ze zwiększoną nośnością dla pasażera i większego bagażu

• 17kg niższa waga niż w poprzednim modelu

• Opcjonalnie: Silnik Milwaukee Eight 114

• Standardowy tempomat i układ ABS

Low Rider®

Zainspirowany indywidualizmem ery chopperów custom z lat 70., w której powstał oryginalny model, nowy Low Rider jest lżejszy i szybszy oraz pozwala na niewyobrażalne wówczas prowadzenie w zakrętach.

• Klasyczny styl montowanego na zbiorniku prędkościomierza i obrotomierza, osłony reflektora i grafiki zbiornika paliwa

• 19-calowe przednie i 16-calowe tylne odlewane koła Radiate

• Układ wydechowy typu Shotgun 2-2

Softail Slim®

Ograniczony do najważniejszych elementów model Slim to hołd złożony powojennym motocyklom custom bobber z wąskim tyłem, mniejszym przednim błotnikiem, pojedynczym siodłem i minimalną ilością chromu.

• Ciemne wykończenia zdobią szprychowe koła, kierownicę Hollywood i zupełnie nową stylistykę przodu

• Nisko wyprofilowane siodło Tuck and Roll

• Odważna i gładka nowa stylistyka przedniej gondoli i pokrywy widelca

• 17kg niższa waga niż w poprzednim modelu

Wyjątkowy

Klasyczny przebój z wysokiej półki; wyróżniający się na każdej ulicy model Deluxe błyszczy dzięki jasnemu chromowaniu, oferując jakość prowadzenia godną najnowocześniejszych maszyn.

• Charakterystyczne światła LED na całej długości motocykla, od błotnika do błotnika: reflektor, światła pozycyjne, lampa tylna Tombstone i kierunkowskazy w kształcie ostrzy

• Charakterystyczna cofnięta kierownica

• 17kg niższa waga niż w poprzednim modelu

• Układ ABS w standardzie

Breakout®

Z większym przechyłem bocznym i zwinnością, o jakiej Ci się nie śniło w motocyklu o charakterze i stylistyce dragstera, model Breakout nadaje nowoczesności długiemu smukłemu motocyklowi w stylu muscle.

• Nowy zbiornik paliwa o gładkiej powierzchni i pojemności 13,2 litra

• Długi i szeroki, z mrocznym i wydłużonym widelcem o średnicy 49 mm

• 18-calowe tylne (opona 240 mm) i 21-calowe przednie (opona 130 mm) odlewane koła aluminiowe w stylu Gasser lakierowane proszkowo na czarno

• Charakterystyczny reflektor Daymaker Signature LED

• Niskoprofilowy, zamontowany na wsporniku kierownicy cyfrowy zestaw wskaźników

• 17kg niższa waga niż w poprzednim modelu

• Układ ABS w standardzie

• Opcjonalnie: Silnik Milwaukee Eight 114

Fat Bob®

Zwijająca asfalt trakcja, wybierające nierówności zawieszenie, zwinność w zakrętach i bezkompromisowy wygląd sprawiają, że Fat Bob to przełomowy motocykl, który mógł zostać stworzony wyłącznie przez firmę Harley-Davidson.

• Uniesiony w górę wydech 2-1-2 z wykończeniem custom

• Największe opony z agresywnym bieżnikiem od Motor Company: 150 mm przednia i 180 mm tylna

• Podwójne przednie hamulce tarczowe

• Zbiornik paliwa o pojemności 13,2 litra

• 15kg niższa waga niż w poprzednim modelu

• Odwrócony przedni widelec o średnicy 43 mm typu cartridge

• Opcjonalnie: Silnik Milwaukee Eight 114

Street Bob®

Minimalistyczny motocykl, którym można wyruszyć wszędzie; Street Bob ma entuzjastyczny charakter bez zbędnych, obciążających go elementów.

• Gładki zbiornik paliwa o pojemności 13,2 litra

• Czarne, szprychowe koła ze skróconymi błotnikami

• Niskoprofilowy, zamontowany na wsporniku kierownicy cyfrowy zestaw wskaźników

• 7kg niższa waga niż w poprzednim modelu

• Najniższa sugerowana cena detaliczna wśród motocykli z linii Softail

NOWA TECHNOLOGIA W KAŻDYM MODELU SOFTAIL

• Niepowtarzalne reflektory Daymaker Signature LED w każdym modelu

• Ulepszony system ładowania, ponad dwukrotnie wyższy prąd na biegu jałowym

• Łatwo regulowane ustawienia napięcia wstępnego tylnego amortyzatora (w zależności od modelu)

- Regulacja za pomocą klucza pod siedzeniem: Softail Slim, Street Bob, Low Rider

- Zewnętrzne pokrętło: Fat Bob, Fat Boy, Breakout

- Śruba pod siedzeniem: Deluxe, Heritage Classic

• Nowy zestaw wskaźników

• System bezkluczykowy i standardowy system zabezpieczeń

• Port USB zamontowany pod główką ramy

• Nowe zbiorniki paliwa

Więcej informacji o nowych modelach Harley-Davidson Softail i pełna specyfikacja techniczna są dostępne na stronie internetowej: www.harley-davidson.pl

*W zależności od modelu.

Informacje o firmie Harley-Davidson Motor Company®

Od 1903 roku firma Harley-Davidson spełnia marzenia o osobistej wolności, oferując motocykle typu cruiser, motocykle turystyczne, motocykle typu custom, podróże i wydarzenia oraz szeroką gamę części i akcesoriów, gadżetów, a także odzież motocyklową i na co dzień. Więcej informacji można uzyskać na stronie internetowej www.harley-davidson.pl

Powrót do poprzedniej strony